Urbanizam.

Urbanizam, tehnika uređenja naselja u skladu sa potrebama, jeste jaka naučna disciplina. Urbanizam, urbanisti, urbs, ti termini nekako voze, simbolišu kulturu, način izražavanja, divljački jaku umetnost i masovno svakodnevno stvaralaštvo. 

Ovaj tekst je bezobrazno umetnički nastrojen tako da upozorenje, postoji mogućnost da će sadržati jake, karikaturne, smisleno-besmislene, žargonske i ostale termine i konstatacije, sve u skladu sa trenutnim razmišljanjem. 

Da li Vam se dopada kako nam uređuju naselje, ovu našu lepu državicu? Super je da, ima samo jadnu manu, urbanisti su inostrani a rekla bih i državljani. No, u skladu sa zapadnom i istočnom kulturom gradi se o taj naš urban stajl, malo kej pop-a, malo hip hop-a, sve u zavisnosti šta vas vozi, taj hard rep sa ulice, taj trep smisleno-besmislen ili Toma. 
Nije bitno šta uzimate kao inspiraciju, bitno je da kada kreirate budete oriđiđi. Kad ste oriđiđi onda vi nabacujete kulturu i uređujete naselje a sve dok kupite imaćemo lažne inostrane "urbaniste". Ja govorim u ime umetnosti, moja malenkost nije trazena ali ima prava na glas, s obzirom da ne može taj glasić da se kupi ja ga malo pustim za dž. 
Najlepša stvar kod urbanog stila je to što na mnogo "čudne" načine mi uspevamo da se izrazimo a da retko ko vidi pozadinu izraza. Nema loših izraza, ako si loš dobijaš hejt koji te diže u rangiranim borbama a ako si dobar onda winuješ u slučajnim mečevima pa onda kidaš ka rangu. Ne znam kako ta psihologija mase nekako nas dere u 21-om veku. Kud svi Turci tu i mali Mujo je postalo mood. Danas je kul biti masa, svi mi imamo zajednički cilj ali različitu svrhu pa formiramo mala jedinjenja/grupice koja/e izbacimo na ulicu pa u šetnju. Nema ništa loše u puštanju glasa. Glas počinje da smeta tek onda kada sve ostane na zvuku a ništa na delima.
Hoćeš svoju, lepu bašticu? Zašto uređuješ onda tuđ vrt? Zašto po pozivu radimo za druge a kada sami treba da se kreiramo i kada naša persona i naše naselje zahteva rad mi se napravimo lažnim inostranim "urbanistima" pa svoje umeće razbacujemo onima koji ne vide i ne čuju. Muzika je za sluhiste, slikarstvo je za umetničke duše, film je za idealiste, pozorište za nadrealiste, umetnost je jednom rečju za sve. 
Svi možemo da kreiramo lični i nacionalni identitet. Ne možete da spasite celu naciju ali možete da pokrenete jednog čoveka. Svi po jednog čoveka da motivišemo imali bi pola posla manje od rušenja sistema. Zvuči maštovito jer sam ja umetnička duša? Zvuči zastrašujuće jer nemamo duše. 


Comments

Popular Posts